Siinäpä vierähti kuukausi tosi nopeasti tuoden samalla pientä päivitystaukoa tännekin. Peliä oon kuitenkin pelannut aika paljonkin eteenpäin ja extroja myös enemmän kuin ehkä laki sallii :D Oon suunnitellut nyt sillai että julkaisisin joka sunnuntai uuden osan ja ehkäpä joka toinen keskiviikko extran. Julkasen tän osan kuitenkin nyt tänään ja siirryn sunnuntaina sitten tuohon mun uuteen päivitystahtiin.

 

photo yo148_zpsgwdaie1w.jpg

”Hei salarakkaani. Musta tuntuu että sä oot hieman vältellyt mua... Kuule jos oot vielä vihainen siitä mitä sanoin Karista niin unohda se. Mä oikeesti välitän susta, enkä halunnut pahoittaa sun mieltä. Tulin vain niin mustasukkaiseksi kun näit sinut toisen miehen kanssa.”
”Tuota Valto... Mä en oo sun salarakas. Sä oot yhdessä mun siskon kanssa ja tiedät ettei me voida jatkaa tälläistä peliä. Oon muutenkin ajatellut kokeillä mitä tästä minun ja Karin jutusta tulee.”

photo yo149_zpsmj41imrs.jpg

”Hei Linnea hidasta nyt vähän... Sä tiedät että mä tekisin mitä vaan sun puolesta. Toivon oikeesti että oisin tavannut sut ennen Alissaa. Meidät on tarkoitettu yhteen”, Valto lepytteli Linneaa saaden tytön taas täysin omiin pauloihinsa.

photo yo150_zpshsjyqw1q.jpg

”Nyt kuuntelet mua Valto. Mä oon oikeesti vältellyt sua, mut oikee syy siihen on se että mä oon raskaana ja tää vauva on sun...”
”Siis mitä?!? Oot raskaana ja se on mun...” Valto vastasi ääni täristen ja kosketti Linnean vatsaa. Pari sopi toistaiseksi pitävänsä salassa Linnean raskauden ja sen oikean isän.

photo yo151_zpsbsmjp543.jpg

”Hei Alissa tuus käymään täällä... Mä kuulin hieman huhuja kampuksella. Niiden mukaan Linnea on raskaana ja arvaas kuka on sen lapsen isän. Noh sun kultainen poikaystäväs Valto”, Leo kuiskasi Alissan korvaan.
” Mitä?? Ei voi olla totta.. Mä kyllä tiesin että Valto salaa multa jotain, mutta tälläinen asia, ihan oikeasti!! Linneallahan on oma poikaystävä se Kari, eikö se lapsi oo sen?” Alissa vastasi hämmentyneenä ja hieman itkuisena.

photo yo152_zpspk7ji6s4.jpg

Onneksi joidenkin rakkaus kukoisti. Leo sai Essi-rakkaaltaan kauan odotetun ensisuudelman.

photo yo153_zpsdacww2lm.jpg

”Mä kuulin et mun sisko on raskaana ja sä oot sen lapsen isä!!! KUINKA SÄ SAATOIT TEHDÄ MULLE NÄIN? Kaiken tän jälkeen... Mä jätin jopa Larin sun takia”
”Hei Alissa rauhotus nyt vähän puhutaan tästä... Mä en edes tiedä mistä noi sun syytökset on peräsin??”

photo yo154_zpsqtv7ek7s.jpg

”Sä oot käyttäytyny tosi oudosti jo pitkän aikaa ja tiedän et salaat multa jotain... Mut en uskonu et salaat multa tällästä asiaa...”
”Mä en oo ollu sun siskos kanssa, en ikinä pettäis sua... MITEN SAATAT EES USKOA MUSTA TOLLASTA?? Ehkä Linnealla on ollu vaan joku yhdenyön juttu eikä siks oo paljastanu kellekkää...”

photo yo155_zpsgu8ypzbz.jpg

”Ja joo mä oon salannut sulta jotain... Halusin järjestää sulle yllätyksen mutta tää vähä niinku meni pilalle.. Olin aatellu kosia sua”
”Ai oikeesti?? Mä oon rakas pahoillani et syytin sua, tottakai mun ois pitäny luottaa suhun. Etkö sit enää halua mun kanssa naimisiin?”
”Tietenkin... Tulisitsä Alissa-rakas mun vaimoksi”, Valto sanoi kaiken päätteeksi ja polvistui Alissan eteen.

photo yo156_zpsqz0wpx35.jpg

”Tietenkin mä tuun!” Alissa kiljaisi ja hyppäsi Valton kaulaan.
Kosinta oli tullut Valtolle itsellekin hieman yllätyksenä. Eihän hän ollut tälläistä suunnitellut, mutta se oli vain pakko tehdä, että Linnean ja hänen välit pysyisivät salassa.

photo yo157_zpswonzbgte.jpg

Linnea tiesi ettei hänestä ollut mitään muuta kuin harmia. Eihän hän voinut paljastaa lapsen oikeaa isää ja tunteitaan Valtoa kohtaan. Mitä Karikin hänestä ajatteli. Päätös oli tehtävä nopeasti.

photo yo158_zpsvmezmxce.jpg

Niimpä Linnea soitti yliopistolle salaperäisen puhelun, jonka jälkeen hän soitti äidilleen kotiin. Onneksi äiti oli aina ollut ymmärtäväinen.

photo yo159_zps79c8pbty.jpg

Yön pimeinä tunteina taksi saapui hakemaan Linneaa. Niin Linnea lähti jättäen pienen viestin sisaruksilleen.
Hei,
Kuten tiedätte tai ootte saaneet kuulla
mun olevan raskaana. En pysty opiskella
enää, joten lähden kotiin. Älkää huoliko
mulla ja vauvalla on kaikki hyvin.
Linnea

photo yo160_zpsl8coywdv.jpg

Linnean lähdön jälkeen Valto ja Ariana olivat lähentyneet, sillä Anahan tiesi Linnean ja Valton väleistä. Ana ei kuitenkaan tuominnut Valtoa, koska Valto oli kaikesta huolimatta myös hänelle tärkeä. Valto oli myös hyvä manipuloimaan naisia puolelleen.

photo yo161_zpsmjhgc3wv.jpg

Vaikka Ariana oli ehkä hieman kiinnostunut Valtosta hän ei halunnut toistaa samoja virheitä kuin hänen siskonsa. Sitäpaitsi Kristerin kanssa oli hyvä olla, niimpä Ana kosi miestä ja Krister suostui.

photo yo162_zpsnujrrckk.jpg

Krister vietti kihlauksen jälkeen monia öitä Lassiloiden opiskelijakämpällä.

photo yo163_zpskbir2x41.jpg

Viimeinen vuosi yliopistolla vierähti käyntiin tuoden paljon opiskeltavaa. Viimeiset tentit kaikista aineista ja etenkin paljon gradun kirjoittamista.

photo yo164_zpsnn2e4xfn.jpg

Alissasta tuntui hieman tyhjältä Linnean lähdettyä, joten sisarukset yhdessätuumin hankkivat kämpälle lemmikin. Alissa kuitenkin hoiti Tipua kaikista eniten.

photo yo165_zpsvdkqnmql.jpg photo yo166_zpsbv5lhu4k.jpg photo yo167_zpsbhettovs.jpg

Rankan opiskelun vuoksi liikunta jäikin hyvin vähälle ja liikunnan ohjaaja kävi siitä usein muistuttelemassa. Alissaa stressasi tämä niin kovasti, että hän aloitti kuntoilun heti miehen lähdettyä.

photo yo168_zpsqadxumhz.jpg

Koska kukaan muu ei näyttänyt huolehtivan Tipusta, lintu kuolla kupsahti eräänä päivänä.

photo yo169_zpsx0e3oxok.jpg

Aina kun Krister ei ollut kyläilemässä, nuoripari puhui tuntikausia puhelimessa.

photo yo170_zpsuikf0t4y.jpg

Alissa oli päättänyt aloittaa uuden harrastuksen opiskelun ohessa.

 

photo yo171_zpszqmgopel.jpg

Arianaa ja Kristeriä molempia kiinnosti tähtien tutkiminen.
”Tiesitkö että minun veli Leo on kotoisin tuolta jostain kauakaisuudesta?”

photo yo172_zpsx6jzxwzs.jpg

Myös Leon ja Valton välit olivat lähentyneet hyvällä tavalla. Kaikki siis uskoivat, ettei Valto liittynyt mitenkään Linnean lähtöön kampukselta saatika sitten raskauteen.

photo yo173_zpscasb70sf.jpg

Valto oli kuitenkin naisten mies kaikesta huolimatta. Linnean tilalle olisi saatava uusi nainen, vaikka sitten vähän vanhempi, kampuksen Lehtori Tammisto näytti olevan sulaa vahaa nuoren pojan edessä.

photo yo174_zpsur2vrpqp.jpg

Leo oli päättänyt maalata kaikista opiskelijoista hienot kuvat asunnon seinille muistoksi.

photo yo175_zpsab00bxwv.jpg

Rahaa oli kertynyt sen verran, että alakerran oleskelutilaa päätettiin hieman rempata. Seinällä myös Leon tekemät taulut.

photo yo176_zpst5mvfnwk.jpg

Öinen tähtitaivas vaikutti tosi kiinnostavalta. Ana tutki sitä jopa silloin kun Krister ei ollut paikalla.

photo yo177_zpsawfgydek.jpg

Jostain syystä sisarusten setä Daavid Lassila kävi aika usein vierailulla :D

photo yo178_zps96wu84xa.jpg

Benjamin viihtyi myös Lassiloilla ja saikin opiskella siellä, koska ei siitä haittakaan näyttänyt olevan.

photo yo179_zpshesglbki.jpg

Syksy saapui ja oltiinkin askeleen lähellä valmistumista. Niimpä Alissa päätti laittaa paikat kuntoon ennen heidän lähtöään.

photo yo180_zpsbjexcwek.jpg

Valtolle naisseikkailut kostautuivat ja hän joutuikin koeajalle ja käymään neljännen vuoden uudestaan. Se tarkoitti että olisi tehtävä paljon töitä, ennenkuin hänet potkittaisiin ulos yliopistolta.

photo yo181_zps5cuh4vg3.jpg

Leo oli täysin rakastunut Essiin ja päättikin että nyt olisi oikea aika vakiintua.
”Sä oot Essi parasta mun elämässä mitä mulle on koskaan tapahtunut... Ja ajattelinkin et haluisitsä tulla mun vaimoksi?”
”Tietenkin rakas! Sä teet mut niin onnelliseksi!”

photo yo182_zpsrtaeogo2.jpg

Alissa päätti testata upouutta kitaraa joka oli hankittu stipendirahoilla vanhan tilalle.

photo yo183_zpsxjeiafcx.jpg photo yo184_zpstiq24ywe.jpg

Yläkerran makuuhuoneita päätettiin myös samalla uusia. Maalattiin myös taulut kaikista pariskunnista seinille.

photo yo185_zpsd55ecsev.jpg photo yo186_zpsq4qhqnir.jpg

Alissan viimehetken pänttäyksen loppukoetta varten. Onneksi Valto oli olemassa ja osasi piristää Alissan mieltä kaiken kiireen keskellä.

photo yo187_zpstqayz0vj.jpg photo yo188_zpswdkewgg0.jpg

Kaikessa kiireessä laskut olivat näköjään jääneet maksamatta ja tietysti ulosottomies tuli perimään velkoja.

photo yo189_zpscjwktxgw.jpg photo yo190_zpskrlrrfmt.jpg

”Öööö... Vau! Mistäs toi tuohon ilmestyi... Nyt oikeesti alanko nähdä jo harhoja” Valto mietti mielessään nähdessään viuhahtelijan Lassiloiden asunnolla.

photo yo191_zpssukrlfcf.jpg

Sitten koittikin kaikkien odottama päivä. Valmistujaiset. Flora ja Joel tulivat juhlistamaan yhdessä lapsiensa kanssa.

photo yo192_zpsnoma840h.jpg

Valto oli päättänyt viettää hieman yhteistä aikaa Alissan kanssa ennen tämän lähtöä.
”Jospa me oikeasti nyt viimein tehtäisiin se?”

photo yo193_zpsimqfy9wq.jpg

Valto oli saanut Alissalta kaiken mitä oli halunnut. Joel soitti kitaraa pihalla ja Valton oli pakko laittaa hieman rahaa siitä hyvästä. Hän kuitenkin aavisti etteihän vanhemmat oikein pitäneet hänestä.. Ehkä Linnea oli kertonut heille kaiken?

photo yo194_zpsngoqxbww.jpg

Juhlien tohinassa Ariana oli päässyt kylmettymään pakkasilmassa.

photo yo195_zps2lxuyrq5.jpg photo yo196_zpsnsprvn87.jpg

Juhlien päätteeksi molemmat tytöt päättivät jättää kampuselämän taakseen ja suunnata kohti Sinilähdettä.

photo yo197_zpslphfttrt.jpg photo yo198_zpscnxe8ecf.jpg

Leo kuitenki vielä jäi juhlimaan yhdessä Essi-rakkaansa kanssa seuraavaan päivään.

photo yo199_zpsopdq5jaz.jpg

Seuraavana aamuna Leo otti myös taksin ja lähti takaisin kotikonnuilleen.

photo yo200_zpsvseyuca8.jpg

Valto jäi siis yksin viettämään viimeistä opiskeluvuottaan.

photo yo201_zps3fv8dhaq.jpg

Yksin ollessaan aikaa oli kaikelle, eikä tarvinnut pelätä että kukaan keskeyttäisi tai kuulisi mitään salaista. Aika usein Valto soitteli Linnealle ja kyseli tämän kuulumisia, sekä vauvan vointia.

photo yo202_zpssr97tyzm.jpg photo yo203_zpsl7ffjjdr.jpg photo yo204_zpsob95vn7t.jpg

Oli myös tiedossa etteivät perinteiset keinot valmistumiseen houkuttaneet Valtoa, joten hän päätti kokeilla oikotietä onneen.

photo yo205_zps4kbbyesd.jpg photo yo206_zpsalobzog0.jpg

Helposti sanottu ja helposti tehty. Valto hurmasi Lehtori Tammiston tuosta vain ja lupauksena yhteisestä ajasta Lehtori lupasi varmistaa että Valto valmistuisi ajallaan ja hyvin arvosanoin.

photo yo207_zpsbtwmtoer.jpg

Nyt kun homma oli hoidossa Valto päätti kutsua Linnean kylään.
”Ajattelin että meidän olisi kaikista selvin tavata täällä... Olet näköjään poliisin asussa?”
”Öö joo tulin suoraan töistä. Valto minua odottaa perhe kotona... Miksi oikein kutsuit minut tänne?”

photo yo208_zpsf6l8aisx.jpg

”Olet todella kaunis, vielä kauniimpi kuin ennen. Voi Linnea olen niin kaivannut sinua”, Valto sepusti ja vietteli Linnean tuttuun tapaan.

photo yo209_zpslkphvsnx.jpg

”Tiedän ettei tämä oli oikein, mutta en mahda tunteilleni mitään...” Linnea ajatteli hiljaa mielessään.
”Odota soitan kotiin ja kerron, että minun täytyy jäädä yöksi töihin”.

photo yo210_zpsxeh3vtob.jpg photo yo211_zpsybspcrlh.jpg

Valto oli taas saanut mitä oli halunnutkin. Niimpä pariskunta jatkoi makuuhuoneen puolelle ja Linnea jäi viettämään yön Valton seurassa.

photo yo212_zpspwm8mexe.jpg

Aamulla pariskunta hyvästeli toisensa. He tiesivät etteivät voisi nähdä taas pitkään aikaan.

photo yo213_zpspjsrogtj.jpg

Tytti oli myös usein pitämässä Valtolle seuraa tyhjässä talossa.
”Noh sinähän valmistut huomenna! Ehkä me joskus vielä tullaan näkemään”

photo yo214_zpsubgsvnjt.jpg

Niin Valto sitten valmistui. Epäreiluin keinoin, mutta kuitenkin. Miten omahyväinen ihminen voikaan olla.

 

SINIPERÄSSÄ

 

photo 369_zpshlwv5tfo.jpg

Jos kaikki eivät äänestyksen tuloksia seuranneet eivätkä hoksanneet lukea rivien välistä Linnea siis palasi kotiin saaden perijän tittelin.

photo 370_zps7hpjg1zd.jpg

Ensimmäisenä Linnea teki itselleen suuren muodonmuutoksen. Tästä kuvasta voi myös huomata, että raskaus on jo aika pitkällä.

photo 371_zpspie5k33q.jpg

”On kiva saada sinut kultaseni kotiin, ja vielä on tulossa toinenkin”, Joel hymyili tyttärelleen.
”Niin... Toivon että kunnioitatte päätöstäni ja pidetään tämän lapsen isä salassa muilta sisaruksilta”, Linnea sanoi hieman hiljaa, mutta myös onnellisena paluustaan kotiin.

photo 372_zpskotmkwlb.jpg

Eipä aikaakaan kun Linnean synnytys sitten käynnistyi.

photo 373_zpsjc9p8imz.jpg

Perheeseen saatiin poikavauva nimeltään Felix. Felix oli perinyt kaiken isältään Valtolta.

photo 374_zpsdvydrxqv.jpg

Äitinsä rohkaisemana Linnea päätti soittaa Karille ja selvittää kaiken tapahtuneen, sekä sen miksei hän ollut pitänyt hetkeen yhteyttä.

photo 376_zpscr0vyav3.jpg

Linnea oli aloittanut myös työt poliisina, kuten aiemmasta tapahtuneesta saittekin selville. Lainvalvontauralla siis oikeastaan :D

photo 377_zpsct5vcqlh.jpg

Felix sai paljon rakkautta osakseen.
”Luulen lapsirakas, ettet koskaan tule tietämään isästäsi mitään, ehkä sen on kaikkien parhaaksi. Me rakastamme sinua todella paljon ja huolehdimme sinusta hänenkin edestä”, Flora kuiskutteli Felixille iltaisin.

photo 378_zpstael1h7t.jpg

”Ihanaa Kari että suostuit tulemaan. Oikeesti mä oon ollu ihan täyshullu kun en oo pitänyt susta kiinni. Sulla on varmaan joku uusi nainenkin jo. Nyt vasta tajuan mitä menetin... Mä vaan pelkäsin jotenkin että jos kuulet mun lapsesta et halua enää... ja tuota en oikein osaa itsekään selittää. Olisin vaan toivonut että meidän välillä ois ollu jotain ja että oisit muuttanut mun kanssa tänne ja oltais perustettu yhdessä perhe. Mutta se nyt on jo vähän kaukaa haettu tässä vaiheessa.”

photo 379_zpsfkolmudf.jpg

”Shh... Mä en oo mitään muuta miettinytkään kun sua Linnea. Luulin että mussa on jotain vikana kun et ottanut enää yhteyttä, etkä vastannut mun puheluihin. Ei mulla ketään toista oo. Mähän rakastan sua ja muutan tänne vaikka heti!”

photo 380_zpsbqs9onh9.jpg

Tuumasta toimeen. Kari muuttikin heti tulevalla viikolla ja sai uudet vaatteet siinä samalla.

photo 381_zpscchclxg0.jpg

Felixin synttäreiden aika koitti. Linnea halusi Karin tutustuvan paremmin poikaan, mikä olisikaan oivallisempi tapahtuma kuin synttärijuhlat!

photo 382_zpse1latnab.jpg

Felixistä kasvoi ihan suloinen poika. Tiedot taas saatte tietää myöhemmin sitten perijä-äänestyksessä.

photo 383_zpsv8r5vqja.jpg

Vaikka Felix oli suloinen oli hän myös kova poika marisemaan :D

photo 384_zpskyg6ns0v.jpg

Linnea oli myös päättänyt kokeilla kuuluisaa mahtimaitoa, mutta ehkä tuo erä oli jo mennyt vanhaksi.

photo 385_zps6hjuwoez.jpg

Felix ei myöskään ollut kova poika oppimaan uusia asioita. Aina vain marinaa sai vastaukseksi.

photo 386_zpsbvrkaizx.jpg

Joel oli myös hyvin innoissaan ja onnellinen ensimmäisestä lapsenlapsestaan.

photo 387_zps5nmp2yzg.jpg

Ehkä Linnea ei vain osannut käyttää mahtimaitoa oikein, sillä Flora sai toimimaan sen moitteettomasti ja niin Felix oppi kävelemään alta aikayksikön.

photo 388_zpsr732ub5o.jpg

Karin ja Linnean yhteistä onnellista elämää oli jatkunut jo jonkin aikaa. Pariskunta halusi sen kestävän loppuelämän joten Kari päätti että oli hyvä aika kosia Linneaa. Linnea vastasi tietenkin myöntävästi.

 

Tälläsiin tunnelmiin päätän kahdeksannen osan :) Kommenttia saa taas laittaa!