Taas vierähtänyt pitkä tovi. Oli yhtäkkiä niin paljon kiireitä koulun ja töiden kanssa etten ole ehtinyt pelaamaan saatika sitten kirjoittamaan. Heti meni penkin alle nämä mun julkaisupäivä suunnitelmat :D Oon nyt panostanut tähän sukupolveen, vähän juonta on jo tässä mukana ja jatkuu ajansaatossa eli nauttikaa :)

 

photo yo232_zps6ryj3m1n.jpg

Elämä kampuksella sujui tavalliseen tapaansa. Kaikki olivat opintojen ja omien harrastuksiensa kanssa.

photo yo234_zpsioqxbsa8.jpg

Felixin vapaa-aika kului Eliisaa miettiessä. Siinä naisessa oli jotain ainutlaatuista. Felix oli aivan varma, että Eliisa oli se oikea.

photo yo235_zpst6v3iosy.jpg

Amalea puolestaan käytti aikansa kämpän puhtaana pitämiseen. Tytölle oli tulossa tärkeä vieras ja talon piti olla puhdas.

photo yo236_zpsubrocyzp.jpg

Amalean tärkeä vieras oli nimeltään Gunnar. Gunnar kävi samoilla luennoilla Amalean kanssa ja poika oli iskenyt silmänsä tummaan kaunottareen. Amalea sai ensisuudelmansa Gunnarilta.

photo yo237_zpsbha1l7g0.jpg

Pari viettikin loppuiltansa lemmenlilluttimessa.

photo yo238_zpsp5apc7wp.jpg

Amaleaa alkoi pyörryttämään.
”Am sähän oot ihan tulikuuma, eihän sulla oo lämpöhalvausta?”
”Taitaa olla, mutta se menee ohi vettä juomalla..”

photo yo239_zpsvz6sbbil.jpg

”Hyvä että sä oot kunnossa, en kestäis jos sulle sattuis jotain, mun täytyy lähteä kämpille nyt mutta nähdään taas huomenna, jooko?”
”Tottakai, en malta odottaa huomista.”
Pari suuteli hyvästiksi ja Amalea jäi huokailemaan Gunnarin perään. Rakkautta ensisilmäyksellä.

photo yo240_zpswv1pgqqe.jpg

Ida myös kaipasi hieman rakkautta elämäänsä ja toivoikin saavuttavansa sen henkilön nimeltä Puntti avulla.
”Sä oot Ida kyllä ainutlaatuinen ihminen, mä pidän susta todella”.

photo yo241_zpsea8ju37y.jpg

”Hei älä nyt rupee noin hempeeksi... Toihan on melkein ällöttävää”, Ida naurahti ja pari aloittikin kiivaan tyynysodan keskenään. Naurua ja hauskuutta siitä ei puuttunut.

photo yo242_zpsei4vlxix.jpg

Yhtäkkiä kesken tyynysodan Puntti kaappasi Idan syleilyynsä.
”Ihan oikeesti mä pidän susta todella ja mä aion näyttää sen.”
Puntti painautui varovasti Ida vasten, eikä Ida yhtään laittanut vastaan. Parin huulet koskettivat hellästi toisiaan.

photo yo243_zpssggut6l3.jpg

”Mun täytyis oikeesti mennä nyt nukkumaan, mä toivon et nähdään taas huomenna.”
”Joo kyllä mä ymmärrän, mullakin on luento huomenna, sä oot mun ajatuksissa Ida.”

photo yo244_zpspyizmfy7.jpg

Benjamin Hakkarainen alias Laama-poju oli iskenyt silmänsä Jadeen ja Jade oli ihan myyty. Tää on ehkä ensimmäinen kerta mun simshistoriassa kun joidenkin välillä on kolme salamaa! En voi olla käyttämättä tätä tilaisuutta hyväkseni!

photo yo245_zpssm6abmd6.jpg

Benjamin ei ollut erityisen komea mutta viehättävä ja charmikas nuori mies oli. Huumorintaju oli myös kohdillaan. Noilla taidoilla saisi hurmattua naisen kuin naisen.

photo yo246_zps4dixqc5u.jpg

Jade oli otettu saamastaan huomiosta. Hän olikin päätäpahkaa rakastumassa laama-pojuun. Olihan noi viehättävä mies hyvä saalis kampuksella.

photo yo247_zpscbskgmim.jpg

Silti Jadea mietitytti hänen ja Joakimin välinen suhde. Jade oli kuullut nuoresta pojasta hyvin paljon. Joakimillä oli puheiden mukaan paljon irtosuhteita nuorempiin sekä vanhempiin naisiin. Aina kun Jade oli yrittänyt asiasta kysyä, Joakim pystyi jotenkin kääntämään ajatuksen toisaalle.

photo yo248_zps90apjkdt.jpg

Ida puolestaan oli lumoutunut omasta rakkauselämästään. Muillakin sisaruksilla oli omat kumppaninsa, mutta Ida halusi jostain syystä olla hieman parempi kaikessa. Ida olikin ajatellut kysyä jos Puntti alkaisi seurustelemaan hänen kanssaan ihan virallisesti.

photo yo249_zpse5qbauqi.jpg

Viimeinkin Puntti saapui, h-hetki oli käsillä.
”Ihanaa rakas että pääsit tulemaan näin lyhyellä varoitusajalla.”

photo yo250_zpsaccpclex.jpg

”Mä oon miettinyt tätä meidän välistä juttua ja sitä mitä sä sanoit musta”, Ida sanoi hieman ujona. Puntti katseli punertavaa kaunotarta hieman hämillään. Miten kaunis tuo tyttö olikaan.
”Niin sitä että sä pidät musta ihan tosissas... Tuota mä pidän susta ihan hirmu paljon ja tiedän että tää tulee vähän nopeeta, mutta mä todella haluan ja tarkotan sitä.. Oisko mitenkään tai siis seurusteltaisiinko ihan vakavasti ja tosissaan.. niinku ihan tulevaisuutta samalla ajatellen?” Ida katsoi toiveissaan ja kirkkain silmin tummaa komistusta.

photo yo251_zpsgeaymxxc.jpg

”Hei hetkonen, hidasta vähän tyty”, Puntti sanoi hieman hädissään ja työnsi Idan käden varovasti pois.
”Hei rakas mitä sä nyt? Mä luulin että sä haluut tätä ja ennenkaikkee haluut olla mun kans..” Ida sanoi hieman pettyneenä kyyneleiden virraten hänen silmistään.
”Mä pidän joo, mut tää tulee vähän nopeeta... Enkä oo valmis mihinkään vakavaan suhteeseen. Haluun olla villi ja vapaa ja kokee kaikkia uusia juttuja. Et sä oikeesti merkitse mulle tässä vaiheessa mitää vakavaa vielä. Ehkä mun täytyy lähteä”, Puntti sanoi nopeasti ja poistui yhtä nopeasti paikalta.

photo yo252_zpstwlf7hhy.jpg

”Siis mitä mä oon tehnyt väärin, mä luulin oikeesti et Puntti välittää musta”, Ida itki yksikseen. Kaikki sisarukset kuulivat Idan surun mutta päättivät että Idan oli parempi olla nyt yksin. Sellainen Ida oli aina ollut.

photo yo253_zps58o6zo1w.jpg

Felixin rakkauselämä senkun kukoisti Idankin edestä. Felix oli ollut oikeassa hänen ja Eliisan suhteen. Pari vaihtoikin kiihkeän ensisuudelman.

photo yo254_zps6pywwyqs.jpg

”Tosi ihanaa et me seurustellaan kulti, mut voitaisko ehkä pitää tämä vielä vähän salassa, katsos kun mun sisko Ida, se jolla on punertavat hiukset”, Felix selitti kunnes Eliisa katkaisi pojan selitykset.
”Punertavat hiukset... Siis joo kyl mä sun siskon tiedän, se on hengaillut sen Puntin kanssa. Oon vähä kuullut et Puntti hengailee paljon muidenkin naisten kanssa”, Eliisa sanoi hieman varovaisena.
”No just se ja siitä mun pitikin sanoa, Ida joutui just pettymään siihen pojuun. Ida oli oikeesti rakastunut mut Puntti osottautukin ihan täys pelleksi. Siks mä pyydän et voitasko pitää hieman matalampaa profiilia.”

photo yo255_zpsrfdnldkx.jpg

”Tottakai mä ymmärrän. Oon onnellinen et saan olla sun kans, millään muulla ei oo väliä”, Eliisa vastasi ja kietoi kätensä Felixin ympärille.
”Oot maailman ihanin kun ymmärrät mua”, Felix hymyili ja moiskautti suukon Eliisan poskelle.

photo yo256_zps2iinobpn.jpg

Monikos muistaa vielä tämän naikkosen? Lehtori käy aika usein, ilmeisesti ettimäs Valtoa :D Oon kyllä yhä tyytyväinen tuohon Lehtorin ulkonäköön ;)

photo yo257_zpsxlj2cla2.jpg

Amalea oli myös tosissaan Gunnarinsa suhteen. Hän halusikin järjestää Gunnarille yllätyksen.
”Hei Am, mitä sä täälä ja tollasissa vaatteissa”, Gunnar katseli  Amaleaa hieman kummastuneena mutta myös mielenkiinnolla.
”Shhh... Nyt Gunnar ei puhuta vaan seuraa mua”, Amalea vietteli Gunnarin perässään sängynpäälle.

photo yo258_zpshobdi5w2.jpg

”Am sä oot todella viehättävä, ootsä ihan varma tästä, mä en halua mitenkään painostaa sua.”
”Mä oon tästä ihan varma, mä haluun tätä yhtä paljon kun säkin, älä oo huolissas.”

photo yo259_zpsyjqhbj4s.jpg

Pariskunta nukkuikin yönsä vierekkäin. Gunnar on omalla tavallaan aika söpö, vaikka onkin vähän erikoisen näköinen mun mielestä :D

photo yo260_zpstuwwiisk.jpg

Aamu valkeni ja Gunnarin oli aika lähteä opistolle päin.
”Mulla oli tosi ihana yö. En haluis lähtee mut opinnot kutsuu.”
”Mulla on onneksi vasta iltapäivällä luento, mun on nyt jo ikävä sua.”

photo yo261_zps81wr1s5b.jpg

”Siks mä oonkin pohtinut tätä pitkään, haluisitsä tulla mun mieheksi?” Amalea polvistui Gunnarin eteen silmät kiiluen.
”Voi Am-rakas. En ois osannut arvata, mutta tottakai suostun!”

photo yo262_zpshpgykfdd.jpg

”Voi hömppä sinua, tietty mä oisin halunnut olla se joka kosii sua mutta kai se näinkin menee”, Gunnar hymyili ja veti Amalean lähemmäs itseään halaten tiukasti ennen lähtöä.

photo yo263_zpstgv5wtgm.jpg

Ida ei pystynyt enää katsomaan itseään peilistä tapahtuneen välikohtauksen jälkeen. Hän ei voinut käsittää miksei Puntti pitänyt hänestä. Mikä hänessä oli vikana?

photo yo264_zpszv2boxjs.jpg

”Hei Puntti älä soita tänne enää, oot aiheuttanu jo ihan tarpeeksi vaikeuksia. Usko nyt Ida ei halua puhua sun kans, se ei haluu kuulla susta eikä haluu varsinkaan nähä sua”, Felix raivosi puhelimeen ja paiskasi luurin kiinni.

photo yo265_zpsdqe9goya.jpg

Ida oli yrittänyt elää mahdollisimman normaalia elämää. Luennoilla käyminen oli tullut helpommaksi sillä Puntti oli jättäytynyt pois yhteiseltä kurssilta.

photo yo266_zpsuh10yz9u.jpg

Silti Ida istui usein yksikseen pihalla miettien kaikenlaista. Hän ei halunnut mieshuolien antavan masentaa, mutta ne kävivät silti usein mielessä. Olisi ihana saada jotain muuta ajateltavaa.

photo yo267_zpsgvgoifch.jpg

Mutta silti Ida ei voinut käsittää Puntin tekosia. Hän oli niin rakastunut etteivät tunteet katoa noin vaan. Vaikka Puntti oli satuttanut pahasti, Ida silti rakasti vielä tätä.

photo yo268_zpsflw3wokn.jpg

”Ootko sä Ida kunnossa, mä oon ollut vähä huolissani susta viimeaikoina”, Felix kysyi hiljaa etteivät muut kuulleet.
”Kiva Felix et sä pidät musta huolta, mä oon ihan kunnossa. Oot paras veli ikinä.”

photo yo270_zpsa51fyay8.jpg photo yo269_zpsmk5oak1q.jpg

Muutaman viikon päästä elämä alkoi hymyillä ja opinnot sujuivat entiseen tahtiin.
”Felix mä oon tosissani. Oot oikeesti korvaamaton veli”, Ida hymyili ja halasi Felixiä tiukasti.

photo yo271_zpsjkcicnkq.jpg

Ilmat alkoivat viilentyä ja syksy saapui kampukselle salakavalasti.

photo yo272_zps7iezqhhh.jpg

Opiskelijataulut olivat valmistuksen alla sekä Jaden ja Benjaminin suhde kukoisti. Täytyyhän tuollaisella salamamäärällä kukoistaakkin.

photo yo273_zpsnywhiqf4.jpg photo yo274_zpsoopjsnds.jpg

Saman mietintäpuun luo olivat muutkin löytäneet tiensä. Kaikilla riitti omia ajatuksia mietittäväksi. Muilla ne olivat lähinnä positiivisia sekä tulevaisuuden haaveita.

photo yo275_zps5gauwdye.jpg

Felixistä oli ajansaatossa tullut oikein hyvä kokki. Siskot oikein vaativat isoveljeä valmistamaan iltaisin aina illallista, koska hän oli kaikista paras siinä.

photo yo276_zpsz6jn9mgq.jpg photo yo277_zpsbdymvx3s.jpg

Amalea oli aloittanut joogan harrastuksenaan. Jotta Felix ei olisi yhtään vähäisempi hän aloitti meditoinnin :D

photo yo278_zpsqal33uhl.jpg

”Hei sisko, mun mielestä sun pitäis unohtaa se Puntti ja keskittyä johonkin muuhun. Kyllä se rakkaus sieltä tulee, ehkä silloin kun sitä vähiten odottaa”, Amalea neuvoi Idaa ollessaan samalla hieman huolissaan.

photo yo279_zpskc17jcf0.jpg

”Kuka Puntti? En enää edes muista ketään sen nimistä tyyppiä. Ootte tosi kultaisia kun jaksatte neuvoa ja huolehtia musta”, Ida sanoi kiitollisena.

photo yo280_zpszryolbzu.jpg

Jade oli päättänyt muuttaa tyyliään hieman. Talouteen oli myös ostettu uusia vaatteita, jos edellisestä kuvasta huomasitte ;)

photo yo281_zps8wzlu0ci.jpg photo yo282_zpslowizklj.jpg

Felix oli onnellisempi kuin koskaan, etenkin Eliisan tavattuaan. Niimpä Felix päätti yllättäen kosia elämänsä naista ja Eliisaa suostui tietenkin. Seuraavat viikot kuluivat kun pari suunnitteli yhteistä tulevaisuutta.

photo yo283_zpsnup9cuce.jpg

”Toivottavasti Ida ei ota itseensä teidän kihlausta. Tiedäthän, sillä on ollu niin vaikeeta tämä vuosi”, Jade sanoi varovasti ja katsahti veljeensä.
”Ääh.. Kerroin Idalle mun suunnitelmista ja se oli tosi innoissaan mun puolesta. Me ollaan tosi läheisiä kato nykyään. Enemmän mä pelkään sitä kun Amalea on pimittäny suhteensa koko tän ajan. Mitäs kun Ida saa tietää et kaikilla muilla on toimiva parisuhde paitsi sillä?” Felix sanoi hiljaa.

photo yo284_zps4ekamy3e.jpg

”Hei Jade. Mä oon päättänyt kertoo Idalle mun ja Gunnarin suhteesta. Oon pimittäny sitä liian kauan. Mitä mieltä sä oot siitä?”

photo yo285_zpsbmklqmux.jpg

”Hei Amalea... tota mä en tiedä onko se niin hyvä ajatus. Tiedäthän Idalla on ollu tosi vaikeeta ja sä oot pimittäny siltä tän asian koko vuoden.”

photo yo286_zpsdy8kzodl.jpg

”Äääh... En mä tiedä, tee niinku näet parhaaksi. Mut jos siinä käy huonosti niin älä sit tuu mulle sanomaan etten varottanu. En haluu olla ilkee, yritän vain ajatella kaikkien parasta.”

photo yo287_zpshcrdtrvb.jpg

Kaikesta huolimatta Amalea päätti kertoa Idalle koko asian. Amalea selitti asian taukoamatta ja Ida kuunteli kuuliaisesti koko sen ajan. Sen jälkeen seurasikin kiusallinen hiljaisuus.

photo yo288_zpsu8ftlhor.jpg

Ida katsahti viimein poispäin kyyneleet olisivat halunneet tulvia hänen silmistään, mutta Ida ei antanut niille mahdollisuutta.
”Mä oon kiitollinen sulle et sä kerroit ja ymmärrän kyllä että oot pitäny tän multa salas, mut usko mua mä oon päässy yli näitten asioitten ja oon vain ilonen teidän puolesta. Kyllä mun vuoro tulee vielä joskus.”

photo yo289_zpsl49xfrq1.jpg

”Voi Ida, ihanaa et sä otat tän tollai. Oon silti pahoillani etten kertonu sulle aikasemmin.”

photo yo290_zpsb1iy3hid.jpg photo yo291_zpsvgjmzc3y.jpg

Viimeiset päivät kampuksella alkoivat olla käsillä. Ida oli aloittanut maalausharrastuksen. Opiskelijataulut valmistuivat samalla ihan ajallaan.

photo yo292_zps97yk66dh.jpg

Loppukoe oli käsillä. Kaikki olivat jännityksestä ihan hermostuineita.

photo yo293_zpskdpb3b11.jpg

Ja niimpä siinä sitten kävi että neljäs sukupolvi (ja ainoa sukupolvi josta ihan kaikki lapset kävivät yliopiston alusta loppuun) valmistui erinomaisin arvosanoin!